torsdag 24 maj 2012

Sticka en riktigt vacker och härlig sjal

Premium Woman 728x90



Wincent garner är en av mina favoriter bland landets garnbutiker. Trevlig och kunnig personal, alltid kul att titta in och botanisera bland alla deras vackra garner och mönster. En riktig källa till inspiration som jag alltid försöker besöka när jag befinner mig i Stockholm. Nu bor jag inte längre i Stockholm utan på landsbygden där det är lite tunnsått med de riktigt bra garnbutikerna. Som tur är har Wincent garner en webbshop. Där har jag hittat en riktigt, riktigt vacker sjal som säljs som mönsterpaket med garn och stickbeskrivning. Garnet heter Cocoon, är i 80% merinoull och 20% kid-mohair och finns i en massa härliga dimmiga färger. Marie Wallin har designat sjalen som heter Selene Wrap som stickas med ett fint gallermönster på stickor nr 7 och virknål nr 6. Kostnad för hela paketet är 732:- och kan beställas här.


Foto (båda) Wincent garner

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar