onsdag 9 maj 2012

Stickat vårens fintröja

Så var den färdigstickad, min fina vårtröja och den blev nästan finare i verkligheten än på bilden om jag får säga det själv. Min tröja är stickad av Kilafors 1-trådiga Svenskullgarn i naturvitt. Garnet är ganska tunt och tröjan stickas på stickor 4,5 och 5 så det går relativt fort. Det fina spetsmönstret är inte svårt att få till om man inte är alldeles nybörjare. Garnet är inte supermjukt och eftersom jag är väldigt känslig mot ull direkt på kroppen har jag stickat den i storlek L för att kunna ha något mer än ett linne under. Vanligtvis har jag storlek S eller M. Jag har även valt att inte virka blomman. Garnåtgången till storlek L är 3hg  och garnet kostar 25:- /hg så det blir en väldigt billig tröja att vara fin i.
Garn och mönster beställs från Garntjänst

 Bild: Garntjänst

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar