torsdag 21 juni 2012

Kanske studier vore något i höst?


Har tyckt en längre tid att jag kört fast arbetsmässigt och har funderat lite på studier för att komma vidare eller helt enkelt byta karriär. Har inte riktigt bestämt mig för vilken inriktning jag ska välja eller om det blir högskola, KY eller kanske folkhögskola. Finns även en del privata utbildningar som är studiemedelsberättigande. Distans tycker jag verkar bra. Det är inte helt lätt att bara byta bostadsort när man har familj och husdjur. Kollar väldigt ofta på AllaStudier.se som jag tycker är en väldigt bra sida med information om alla utbildningar. Där söker jag när jag fått en idé om något jag skulle vilja göra och får ofta upp utbildningar som jag inte hade en aning om fanns tom i närheten av mig. Sidan har också mycket information runt löner, studiefakta, spännande artiklar och ett bra forum där man kan ställa frågor. Även för den som vill kompetensutveckla sig finns mycket bra information.  För dig som har jobb och bara är intresserad av att studera på din lediga tid finns det distansutbildningar på deltid.

distansutbildningar på deltid

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar