måndag 2 juli 2012

Oljor och serum för mitt torra hår

Jag har ett riktigt, riktigt torrt hår och testar alltid nya shampon och balsam och naturligtvis inpackningar. Håroljor tycker jag fungerar bra. Brukar stryka in lite på toppar och längder, både för att reparera och få lite glans. När jag har en ledig dag och ska vara hemma och pyssla eller ägna mig åt trädgårdsarbete brukar jag göra en rejäl oljeinpackning. Jag värmer lite olja, går bra i micron, och massarerar in i hela håret, jag fuktar inte håret innan. För att inte få kläderna kladdiga sätter jag upp håret i en knut mitt på huvudet och sedan låter jag oljan verka hela dagen. När det är dags att tvätta ur oljan fuktar jag inte håret utan tar shampot direkt och masserar in. Sedan sköljer jag ur, använder balsam och njuter av mitt nyåterfuktade hår.

Bellbox.se har ett stort sortiment härliga håroljor och här har jag hittat några jag vill pröva:

Amika Oil Treatment, som även kan tillsättas till din vanliga inpackning. Kostar 329:- Går snabbt in och gör inte håret tungt, perfekt att använda varje dag.

Foto: bellbox.se

Fin flaska har Orofluido hair oil. Den här oljan gör inte heller håret fett utan absorberas snabbt. Orofluido består av 3 oljor. Arganolja, Cyperysolja och Linfröolja aom brukar vara väldigt bra för mitt hår. Kostar 129:- hos Bellbox.se

Foto: bellbox.se
Bellbox.se har ett stort sortiment

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar