torsdag 13 september 2012

Lite spänning i biomörkret

När hösten och mörkret börjar närma sig tycker jag det är mysigt att gå på bio. Jag ser gärna en spännande film och helst i sällskap av min älskade och en rejäl balja popcorn.
Filmen Lawless (som har premiär 14 september) verkar vara en riktigt spännande film. Den utspelar sig under förbudstiden och huvudpersoner är de unga bröderna Bondurant som från att vara orädda och fräcka spritlangare blev legendariska brottslingar. Jag gillar verkligen den tidsepoken stilmässigt och kommer att ha örnkoll på kläder, inredning och miljöer, inspiration kan man hitta överallt och kanske kommer filmen att skapa en ny trend, vem vet? Historien sägs vara sann och det finns säkert korn av sanning i filmen även om jag misstänker att det mesta är tillrättalagt för att det ska bli en bra historia på film. Men en spännande och bra film kan det vara för det! Dessutom kan det vara värt priset på biobiljetten bara för att se underbare och karismatiske Gary Oldman.

Foto från filmen Lawless


Här finns även en trailer till filmen Lawless
Läs mer om Lawless!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar