onsdag 10 juli 2013

Dags att plocka fram den "gamla" dessertfavoriiten Gino igen - recept




I min ungdom var Gino en stor favorit och den åts ofta och mycket. Så mycket att jag till slut tyvärr tröttnade (någon som känner igen sig?). Men nu är det dags att plocka fram denna suveränt goda och superenkla desserten igen. Det som jag verkligen gillar med Gino är att man kan välja sina favoriter bland frukt och bär eller de som är i säsong just nu och därför billiga i inköp eller man kan plocka själv. Kanske jag ska göra en egen, hemgjord vaniljglass till?
Receptet kommer från recept.nu och är så enkelt att jag inte riktigt vet hur man skulle kunna misslyckas, snabbt som attans går det också

Antal portioner: 4
Färdigt på: 10 min
Ingredienser
Gino2 bananer 2 kiwifrukter 16 jordgubbar 200 g vit choklad god vaniljglass till servering 

Gör så här

1. Sätt ugnen på 250 grader grillvärme.
2. Gino
Skiva frukten och lägg den i ugnsfast form.
3. Täck frukten med vit choklad och gratinera under en riktigt het grill (ej undervärme) i cirka 5 minuter.
4. Servera med vaniljglass.

Foto: recept.nu

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar